Info strana




Opasnosti na Facebook-u kojih niste ni svesni i rešenja




Za Facebook mnogi kažu da je jedno od najopasnijih web mesta. Može se raći i da je tako. Mnogi zato postavljaju pitanje “kako Facebook koristiti bezbednije?”. Evo velikih, ako ne i najvećih opasnosti kojih niste ni svesni, kao i kratkih rešenja.





Informacije o sebi
Mnogi smatraju da će stavljanjem svojih informacija na profil poput škole koju pohađaju (ili su pohađali), adrese, telefona i sličnog pomoći nekim starim prijateljima da ih lakše pronađu.
Opasnosti: Najveća opasnost je krađa identiteta i prikupljanje informacija od strane oglašivačkih agencija.
Rešenje: Sklonite sve informacije o sebi, ili stavite neke šaljive, čisto da bi zbunili kriminalce.
Fotografije
Upravo ste se vratili sa letovanja, zimovanja, žurke ili bilo kog drugog izlaska. Zašto da ne postavite fotografije? Ima više razloga zašto to da ne učinite.
Opasnosti: Pedofili skupljaju fotografije dece, vaša fotografija može da završi svugde na Internetu, zamislite da vidite oglas na nekom sajtu sa vašom slikom….katastrofa, videće vas pola sveta.
Rešenje: Nikad ne postavljajte lične fotografije na Facebook, ako želite da ih pokažete prijateljima pozovite ih kući i pokažite im, zašto da ne, taman ćete malo offline popričati. Za profil sliku možete da koristite sliku vašeg omiljenog strip junaka, crtanog lika ili bilo čega što nema veze sa vama, budite maštoviti.
Nepoznate osobe
“Tako divan i dobar čovek”, “prijatelj”… Još jedna od velikih opasnosti po vašu privatnost.
Opasnosti: krađa identiteta, saznavanje mnogo ličnih informacija, pedofili…
Rešenje: Ne stupajte u prijateljstva sa osobama koje ne poznajete u stvarnom svetu.
Aplikacije za ubijanje vremena
Još jedna od opasnosti na koju ćete potrošiti mnogo živaca. I dok se vi zabavljate kradu vam podatke, njih će posle prodati oglašivačkim kompanijama, očekujte spam.
Opasnosti: spamovanje e-mail adrese, uzimanje ličnih informacija i fotografija.
Rešenje: Najbolje je ne koristiti nikakve aplikacije, igrice, kvizove…
Linkovi od prijatelja
Prijatelj vam šalje link…Pogledajte zanimljiv video ili fotografiju. Pre nego što kliknete dobro razmislite. Možda vam to nije poslao prijatelj, možda je neko hakovao njegov nalog!
Opasnosti: Virusi, trojanci, spyware, rezni oblici malware-a, hakovanje naloga…
Rešenje: Najbolje je ignorisati bilo kakve linkove.
Ukoliko ste imali loše iskustvo sa Facebook-om postavite u komentar. Ukoliko ste se pak “uvalili” u opasnost možete da postavite pitanje u komentarima i dobićete pravi odgovor!







Od sada mozete skidati filmove jednim klikom
jedan klik jedan film i to sve ovde na ovoj adresi 
http://www.oneclickonemovie.com/index.php
ceo film jednim klikom !!!


Lažne Facebook stranice i aplikacije:

Ovdje cemo redovno predstavljati stranice, grupe i aplikacije i
ostalo "smece" koje kruži Facebook-om i opste internetom - a
 može Vam naškoditi tj. Vašem racunaru i vašim licnim podatcima.


ProfileSpy, Špijun i Goldbreak
Klasicna laž. Traži se od vas da kopirate
njihovu reklamu i reklamirate stranicu kako bi oni zaradili.









"ko vam gleda profil" je zabranjeno od strane Facebook-a
i ne postoji apsolutno nikakav nacin da ova "opcija" radi,
tako da su sve laži u ovom ili onom obliku.






Detektor laži
Kao i prethodna, traži od vas da reklamirate i ništa ne dobijete
zauzvrat osim što ste dobro izreklamirali.


OsvetiSe
Spada u kategoriju prethodnih 2 tj. samo ih reklamirate.
Promijenite izgled Facebook-a
Ovo je virus koji nikako ne bi trebali instalirati.


 Jednom kad instalirate, nakon odredenog vremena osim vašeg racunara takodje postajete "Spamer"
tj. neko ko šalje reklame za druge a da to uopse i ne znate.
Nova opcija '' Dodaj u Neprijatelje'' (Konacno).
Prevara!
Nadji svog dvojnika 100 % radi.
Prevara!


Saznajte koliko ste vremena bili na faceu,
od kada ste se prijavili. (RADI 100%)
Prevara!





Jučer me potapšalo desetak ljudi, tri prijatelja su me prodala za siću, netko mi je išarao Zid, a šef me gađao ovcom! Naravno, sve ovo teško da će vam se u jednom danu dogoditi u stvarnom životu, ali sasvim je moguće samo na jednom mjestu – Facebooku.
Kakao je ta popularna društvena mreža nastala, odakle pare i je li Mark Zuckerberg obični lopov, doznajte ovdje.
Prvi koraci

Mark Zuckerberg
Mladi Mark Zuckerberg, iako vješt programer, tada je studirao psihologiju na Harvardu. Za svoju ekipu s faksa već je razvio nekolicinu društvenih web sajtova, poput Coursematcha, koji je spajao studente s istih kolegija, te Facemash, gdje su korisnici jedni drugima ocjenjivali privlačnost, onu fizičku naravno.
U veljači 2004. godine Zuckerberg pokrenuo je thefacebook, projekt kojeg je odradio za svoj gušt. Sajt je zamišljen kao društvena mreža za studente njegova sveučilišta, Harvarda. U pokretanju financijski mu je pomogao kolega Eduardo Saverin.
Nova društvena mreža odmah je uspjela među kolegama na faksu, pa se proširila i na Stanford i Yale sveučilišta. Treba znati da se tada, a i još nekoliko godina kasnije, u tu društvenu mrežu moglo upasti samo ako ste išli na neki od američkih fakulteta. Podrška za studoše, ali i srednjoškolce kasnije se širila na čitave SAD i Veliku Britaniju.
Marko lopove!
Razvoj Facebooka prate i tužbe. Na samom početku, Divya Narendra, i braća Cameron i Tyler Winklevoss, osnivači društvene mreže ConnectU, tužili su Marka Zuckerberga da je, u vrijeme kada je kod njih radio kao programer, ukrao dijelove programskom kōda i zapravo kopirao njihove ideje. Slučaj je završio na sudu, ali prije godinu dana postupak je prekinut bez presude, a dvije strane su se navodno nagodile izvan suda.
Stiže lova!


facebook
Kada se stvar zalaufala, Marku su se pridružili kolege s faksa, Dustin Moskovitz i Chris Hughes. Počela je pristizati i prva pinka, pa su Mark i Dustin napustili faks i posvetili razvoju društvene mreže koju tada, u ljeto 2005. nazivaju Facebook. Tada je kupljena i domena facebook.com, navodno za 200 tisuća dolara. Naravno, ta lova ipak ne dolazi od "poštenog posla", nego se projekt već u toj fazi počinje financirati iz džepova investitora.
Prvu veću lovu, navodno pola milje dolara, unutra je upucao suosnivač PayPala, Peter Thiel. U drugoj rundi uletjela je investicija od 13 milijuna dolara, i to od "Accel Partners", tvrtke koja je dosta ulagala u web projekte. Tada su krenule i optužbe da Facebook zapravo služi kao sredstvo za prikupljanje podataka o korisnicima, što je uostalom i stoji u uvjetima korištenja te društvene mreže. Ipak, korisnike nedostatak privatnosti očito previše ne zabrinjava, pa Fejs i dalje raste, a raste i vrijednost firme koja dobija još 25 milijuna dolara investicije. Nemojte misliti da je ta lova potrošena na skupe aute i jeftine kurve, jer Facebook, kao uostalom i druge velike društvene mreže, veliki su gutači love. Procjenjuje se da Fejs samo na podatkovni prostor troši preko 10 milijuna dolara na godinu.
Bez obzira na to što svi misle da je lovu na webu lako zaraditi, mnogi smatraju da Fejs još nije ušao u profitabilne vode, te da se i dalje mora krpati investicijama i prodajom udjela.
Tako je prije godinu dana Microsoft kupio 1,6 posto udjela u Facebooku za 240 milijuna dolara, pa je ukupna vrijednost firme procijenjena na čak 15 milijardi dolara. Zuckerberg još uvijek je vlasnik 20 posto udjela, pa se njegova (potencijalna)  imovina procjenjuje na tri milijarde.
Facebook za sve!
Kada je ekipi postalo jasno da je jedino što stoji između njih i zaista velike love činjenica da sa svojim principom ekskluzivne mreže za studoše nikada neće prestići MySpace, Friendster, Bebo i druge društvene mreže opće vrste, Facebook otvara vrata svima koji imaju mejl adresu, stariji su od 13 godina i koji se žele regati. A, pokazalo se da takvih ima zaista mnogo.
Prema
novijim podacima Facebook trenutačno broji 70 milijuna aktivnih članova, po prometu sedmi je sajt te druga društvena mreža u svijetu, iza MySpacea.
Facebook himna

Zašto ga (ne)volimo

Idesh! na fejsu
Facebook je uvijek prikupljao članstvo, kao uostalom i drugi, na foru: "pa svi su već tamo!" Ipak, ima stvari koje ga razlikuju od većine društvenih mreža. Prvo: postoji dojam da ta stvar nije za klince. Drugo: za razliku od glavnog konkurenta, MySpacea, ne dozvoljava potpunu prilagodbu izgleda profila. Treće: aplikacije.
Facebook ima gomilu vlastitih aplikacija, ali otvorivši vrata programerima svih zemalja da i sami naprave vlastite, Fejs je postao prekrcat raznim igrama, kvizovima i drugim (ne)zanimljivim dodacima… što neke veseli, ali mnoge i odbija.
Bilo kako bilo, Fejsbuk omogućava prilično jednostavan društveni kontakt, grupiranje po interesima, dijeljenje fotografija, masovno komuniciranje i druge sitnice koje ljude vesele.
Facebook istine

1. Facebook je 2004. godine napravio student Harvarda Mark Zuckerberg sa 19 godina. Posle prvog meseca svi šmekeri sa Harvarda su bili registrovani, a posle par meseci i veliki broj studenata sa drugih fakulteta. Posle toga je krenula histerija, pa danas svoj profil imaju i prodavci karanfila iz Kneza, Žika Obretković i svi fudbaleri reprezentacije koji još nisu savladali baš sva slova.

2. Facebook zajedno sa najmanje 50 najvećih Internet site-ova prati sve vaše on line aktivnosti. Ako ste mislili da to što sedite sami u sobi i pretražujete porno site-ove niko ne zna, varate se!

3. Mark Zuckerber je najmlađi milijarder na svetu. Oko 30 % deonica Facebooka je u njegovom vlasništvu što vredi oko 1.5 milijardi dolara.

4. Mark Zuckerber je odbio pre par godina da proda Facebook za skoro milijardu dolara. I nije se pokajao.

5. Facebook je prepustio 1.6 % deonica Microsoftu za 240 miliona dolara. To znači da Microsoft ima pristup svim Facebook informacijama.

6. Zašto Facebook vredi toliko? Zato što je prepun privatnih informacija za svih 100 miliona aktivnih korisnika. Facebook zna šta volite, zašto to volite i gde to kupujete...

7. Kako Facebook ume da vam ponudi reklamu koja vas zanima? Zato što ima dovoljno informacija o vama i vašim preferencijama.

8. Facebook je po zakonima EU potpuno nelegalan zato što krši sva moguća ljudska prava. Ali, pošto je smešten u USA to uošte nije bitno.

9. Facebook je uneo revoluciju u sistem globalnog poslovanja, omogućavajući razvoj najnaprednijeg sistema direktnog marketinga na svetu. Time što ga koristite i vi ste deo globalne cyber ekonomije.

10. Facebook će i ako obrišete profil sa partnerskim site-ovioma nastaviti da prati vaše aktivnosti na Internetu. Facebook se ne može zaustaviti.